پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه یا نگهداری شبکه به مجموعه ای از خدمات و فعالیتها در زمینه شبکه های کامپیوتری اطلاق میگردد که با هدف رفع عیب شبکه، سیستمهای کامپیوتری، سرورها و تجهیزات شبکه ( نرم افزاری سخت افزاری) به شرکت ها و سازمانها ارائه میگردد. البته درزمان پشتیبانی و نگهداری شبکه، میتوان به صورت روتین شبکه و سیستمهای کامپیوتری را بوسیله نرم افزارهای تخصصی و بازدیدهای دوره ای به جهت وجود ایرادات بررسی و مانیتور نمود تا قبل از اینکه یک مورد جدی در شبکه پیش بیاید مورد سریع تر حل شود. مشکلات پیش آمده در سطوح مختلف ممکن است پیش بیایند که قابل دسته بندی میباشند.

در یک سمت سیستم کاربران یا کلاینتها قرار دارند که عموما دارای سیستم عامل ویندوز بوده و با اتصال به شبکه از منابع شبکه و سرویس های ارائه شده روی سرورها سرویس دریافت میکنند. مواردی مانند ویروسی شدن سیستم، کند شدن سیستم، قطع اتصال از شبکه، از بین رفتن ویندوز و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر از جمله مشکلاتی است که برای کاربران ممکن است رخ دهد و طی خدمات پشتیبانی شبکه رفع عیب خواهند گردید.

پشتیبانی سخت افزاری شبکه به خدمات نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی تجهیزات سخت افزاری از قبیل سرور، رک، سوئیچ، پچ پنل، تجهیزات شبکه، کامپیوترهای کاربران، پرینتر و . اشاره دارد. بخشی از مشکلات شبکه نیز به عدم استفاده از کابل شبکه مناسب و کانکتورهای استاندارد، کندی سرعت شبکه و قطعی های مکرر و عدم پیاده سازی اصولی زیرساخت و تجهیزات پسیو شبکه اشاره دارد که قابل شناسایی بوده و با ارائه راهکارهای تخصصی رفع میگردد. گاها در شبکه ها مشاهده شده که از سوئیچ های سیسکو بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تمهیدات امنیتی استفاده شده و یا سوئیچ های مورد نظر با کمترین تنظیمات اولیه مانند یک هاب سوئیچ به شبکه متصل شده و همین موضوع مشکلات زیادی را هم از لحاظ امنیتی و هم سرعت و کارایی برای کارفرما بوجود می آورد که توسط تیم تخصصی سیسکو پردازش قابل حل میباشد.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها